Isbanor!

dscn3853-2Vädret vet inte hur det vill bete sig, då är det plus grader, då är det min. Och snön blev is som inte smälter bort eftersom det blir kallt under natten. Nu blev det lite farligt att rasta hunden. Det är halt och man ska hålla sig helt i kanten av vägen eller på den delen var det grusades. På något konstigt sätt grusades inte delen på smalabanan mittemot vår väg och vägen till Eriksdal. Jag sandade idag en del till brevlådorna. I går gick det inte att hämta posten utan att riskera sitt liv! Och jag kan tänka mig att Posten inte gillar alls att åka den vägen! Jag sandade så att det inte blev jobbigt att sätta igång bilen när breven lämnades i brevlådorna. Annars slutar de med att lämna posten kanske…
Bilden ovanför tog jag idag, det var kallt och vi gick en del över f.d. skogsdelen bredvid vårt hus. Sverker kunde stå på snön. Det var bra eftersom i söndags tog jag samma strecket men då sjönk han djup in i snön och tappade sin hundsko. Då måste jag bära honom! Han är lite men väger 11 kilo. Det är tungt att bära flera meter. Han ska ha skydd på sin tass till såret är läkt och han inte vill slicka på det. Såret är torrt och verka helt ok men han försöker hela tiden att slicka på det. Och därför ska han ha skydd på det. Inne har han tofflor på sig och ute blir det något som jag sydde ihop.
dscn3843

Ger kommentar!

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.