Dagsarkiv: 3 september 2016

Arbetsvecka!

bild 2Denna vecka jobbade vi med många saker. Först var det viktigt att byta ut entrén till Stampen. Plankorna var ruttna och det var möjligt att någon skadade sig. Hans tog bort de gamla och då såg vi att de var mer ruttna än vi tänkte. Dags att byta ut. Vi åkte till Moberg och köpte nya plankor. Vikers Hembygdsföreningen stod för pengarna. Varje år ordnar Annika och Lisbeth kurs och då tjänar de pengar som kan användas till förbättringar. Hans jobbade hela onsdagen med att byta ut. Som vanligt köpte vi inte nog och måste åka till Nora en gång till.
bild 1Då blev det också sista veckan för Volvo Valpen att få besiktas bilen. Vi lämnade Volvon hos Nora Bilverkstad för att ställa av bromsarna och kolla en läckage. De är mycket duktiga och de fixade bilen. Vi hämtade bilen i onsdagsmorgon, åkte till Moberg för att köpa allt till Stampen och då skulle vi köpa frukostbröd hos ICA. När jag hoppade av för att köpa bullarna sa Hans att han skulle åka till bilprovningen som finns bakom ICA. Så gjorde han. På Besikta (förr var det ClearCar) träffades vi kilen som jobbade på ClearCar i Karlskoga och besiktigade alla våra bilar fler gånger. Han är bra, snäll och jobbar på ett professionellt sätt. Valpen fick godkänd men det finns två saker som ska fixas innan nästa besiktning.
Ytterligare jobbade jag med min trädgårdsdel till paddorna. Jag grävde in en slags damm så att det finns ett lite fuktigt område. Nu ska jag sätta in flera växter.
I fredags åkte vi till Karlskoga Lasarettet för att röntgna mina höfter. I juli besökte jag Vårdcentralen eftersom jag har ett besvär med min vänster höft. Då tänkte Läkaren Anders att det var artros och nu ska det kollas, om det är rätt diagnos då blir det någon slags behandlingsplan. Tar lite tid så tror att jag får besked omkring halv september.
Det blir höst!!
bild 3